dzien downa
Newsy

Many Mornings w kampanii na rzecz integracji osób z zespołem Downa

21 marca – to symboliczna data Światowego Dnia Zespołu Downa znanego globalnie jako World Down Syndrome Day. Z tej okazji Many Mornings 21% swojego przychodu z całego trzeciego weekendu marca 2021, na kiedy przypada tegoroczny World Down Syndrome Day przekazuje na rzecz Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa Bardziej Kochani. W tym roku firma zwiększyła też swoje zaangażowanie w promowanie kwestii związanych z włączeniem społecznym osób z zespołem Downa, wspierając stowarzyszenie dodatkową darowizną finansową, umożliwiającą stworzenie spotu kampanii społecznej “Nie do pary jest tu tylko chromosom”.

Dlaczego 21 marca? Symboliczna data i kolorowe skarpetki jako wyraz solidarności

Trisomia 21 to obecność dodatkowego, trzeciego chromosomu w 21. parze chromosomów. Zatem wybór daty 21 marca (21.03) dla World Down Syndrome Day nie jest przypadkowy i został symbolicznie wyznaczony jako święto, szyld i hasło, które co roku zwraca uwagę na zespół Downa.

 

Kolorowe skarpetki od Many Mornings wspierają World Down Syndrome Day po raz trzeci

 

O zaangażowaniu firmy w akcję społeczną jej założyciele, Maciek Butkowski i Adrian Morawiak mówią tak: – Nasza działalność biznesowa opiera się o produkt, który jest globalnie uznawany za symbol osób z zespołem Downa, a założenie go 21 marca stanowi wyraz akceptacji i wsparcia dla nich. Tymczasem w naszym kraju funkcjonuje wiele szkodliwych stereotypów na temat ludzi z Trisomią 21, które utrudniają lub wręcz uniemożliwiają społeczne integrowanie ich. Od początku istnienia Many Mornings staramy się przełamywać stereotypy, walczyć o różnorodność i przeciwdziałać wykluczeniu społecznemu. Na mapie naszych działań, które do tego prowadzą Światowy Dzień Zespołu Downa jest jednym z najważniejszych punktów. Mimo, że postrzeganie ludzi z Trisomią 21 jest dyskutowane od lat, nadal społeczne nastawienie do nich jest problemem, który negatywnie wpływa na ich życie. Chcemy to zmieniać, dlatego w tym roku znacząco powiększyliśmy skalę naszej aktywności – prowadzimy akcje społeczne na rzecz włączenia społecznego osób z Zespołem Downa nie tylko w Polsce, ale m.in. również w Niemczech (w kooperacji z Deutschen Down-Syndrom InfoCenter). Wspieramy też globalną kampanię Down Syndrome International #LotsOfSocks. – dodaje Maciek Butkowski.

O kampanii

Kampania społeczna “Nie do pary jest tu tylko chromosom”, nawiązując do obecności dodatkowego, trzeciego chromosomu w 21. parze chromosomów u ludzi Trisomią 21, ma na celu zainicjowanie dyskusji o potrzebie większej integracji osób z zespołem Downa. Ma też pokazać, że mimo że dzieci i osoby dorosłe z zespołem Downa zmagają się z odmiennością w stosunku do reszty społeczeństwa – są radosnymi i pełnymi życia ludźmi i barwnymi indywidualnościami. Potwierdzają to uczestnicy akcji, którzy zagrali w spocie. Prywatnie są podopiecznymi Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa Bardziej Kochani i całkowicie zaprzeczają szkodliwym stereotypom.

Stereotypy na temat osób z zespołem Downa

W Polsce żyje około 60 tysięcy osób z Zespołem Downa… Według badań przeprowadzonych na zlecenie Resolution Poland 15% Polaków uważa, że osoby z zespołem Downa nie mogą pracować, 12% – że nie mogą uczyć się w szkole, tyle samo – że nie mogą uprawiać sportu, 10% – że nie potrafią korzystać z internetu, 9% – że zespołem Downa można się zarazić. A to nie koniec alarmujących danych!

 

Many Mornings i Zespół Kolorowych Skarpetek

Many Mornings wspiera ten kolektyw działających pro bono ludzi z branży marketingu komunikacji już po raz drugi. Inicjatorka akcji, Kaja Bielawska, której siostra Monika jest jej prywatnym powodem do działania na rzecz ludzi z zespołem Downa, mówi: – W tym roku Zespół Kolorowych Skarpetek to już ponad 50 osób. Każda z nich dołożyła cegiełkę do tej niesamowitej akcji. Kiedy myślałam, że realizacja projektu będzie musiała zostać w tym roku zawieszona – zaskoczył mnie telefon od Many Mornings. Chęci kontynuowania zeszłorocznego wsparcia przez tę skarpetkową firmę i darowizna w wysokości 35 000 złotych umożliwiła realizację szeregu działań, których podjął się radosny kolektyw #ZespolKolorowychSkarpetek. Potem – tak mnie, jak i Many Mornings zaskoczyła lawina wsparcia i pozytywnej energii płynąca od wszystkich zaangażowanych w akcję podmiotów, która pojawiła się od razu po zaproszeniu do stworzenia pomysłu na kampanię. Niech ta energia frunie w świat wraz ze spotem!

Spot wideo kampanii jest dostępny na stronie poświęconej akcji: https://manymornings.com/wspieramy-swiatowy-dzien-zespolu-downa/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *